RESPUBLIKINĖ PRADINIŲ KLASIŲ MOKYTOJŲ KONFERENCIJA „KUO DIDŽIUOJASI MANO MOKYKLA? 20 METŲ – 20 ATRADIMŲ!“

2021 m. balandžio 8 dieną Vilniaus Prano Mašioto pradinė mokykla pradėjo švęsti savo dvidešimtuosius gyvavimo metus. Ta proga vyko tradicinė respublikinė pradinių klasių mokytojų konferencija „Kuo didžiuojasi mano mokykla? 20 metų – 20 atradimų!“. Mokyklai konferenciją padėjo organizuoti Vilniaus švietimo pažangos centras. Pirmą kartą konferencija organizuota per nuotolį, todėl turėjome galimybę sukviesti tokį gausų pranešėjų ir dalyvių būrį.  Konferencijoje buvo skaitomi 42 pranešimai, dalyvavo per 100 klausytojų.

Renginį moderavo mokyklos direktorė J. Mikulskienė. Susirinkusius į konferenciją pasveikino Švietimo, mokslo ir sporto ministerijos ikimokyklinio ir pradinio skyriaus vedėja L. Jankauskienė pristatydama gaires, į kur orientuojasi pradinis ugdymas ir kas svarbiausia šiandien. Vilniaus miesto savivaldybės administracijos vyriausioji patarėja A. Kovalevskaja palinkėjo atrasti bei pasisemti naujų idėjų. Į svečius užsuko aktoriai – švietimo ekspertai J. Čižauskaitė ir J. Narvidas, kurie linksmai palydėjo dalyvius į 6 grupes, linkėdami „gerai prasinešti su pranešimais“. 

Kambarėliuose pranešimai buvo skaitomi penkiomis temomis: pirmieji žingsniai mokykloje, pagalbos vaikui komandos stiprybės, nuotolinio mokymosi patirtys, mokomės iš tėvelių, tarptautiniai tyrimai – mokyklos sėkmės istorijos.

Grupėse savo sėkmėmis dalinosi inovatyvūs mokytojai praktikoje patys išbandę ir patikrinę naujausias IT, atlikę eksperimentus, tikintys savo darbo prasmingumu, žingeidūs ir degančiomis širdimis. 

Pasakodami apie pirmuosius žingsnius mokykloje, pranešėjai atkreipė dėmesį, kaip naudodami įvairias metodikas tikrina būsimų pirmokų pasiekimus, pasiruošimą mokyklai, akcentavo emocinę vaiko brandą. O Vilniaus kolegijos dėstytoja, prodekanė I. Bertašienė pristatė studentų pirmuosius žingsnius klasės link, kurie taip pat pilni iššūkių.

Buvo skaitomi pranešimai apie pagalbą mokymosi sunkumų turinčiam vaikui. Juose akcentuojama, kad yra ne tik malonumai (žaidimas kompiuteriu, išmaniaisiais telefonais), tačiau ir pareigos bei atsakomybė naudojant išmaniuosius įrankius. Pasidalino mintimis, kaip mokyti vaiką prisiimti atsakomybę už savo mokymąsi bei naudojimąsi kompiuteriu, kad nepakenktų savo psichinei ir emocinei sveikatai. Mokytojai praktikai nurodė būdus, kaip atskirti vaikus, turinčius mokymosi ir elgesio sunkumų, pateikė rekomendacijų, kaip jiems padėti.

Nuotolinis mokymasis – šiuolaikinis mokymosi būdas. Čia svarbu ugdyti vaikų skaitmeninį raštingumą, bendravimo kultūrą ir taisykles dėl naudojimosi asmeniniais išmaniaisiais įrenginiais. Taip pat lektoriai akcentavo aktyvių ir įvairių veiklų dažnesnį organizavimą lauke, virtualios pagalbos teikimą ne tik mokiniui, tėvams, bet ir mokytojui. Pasidžiaugė, kad vedant nuotolines pamokas dažniau taikė dalykų integraciją, kuri padėjo atskleisti mokinių, tėvų ir pedagogų kūrybiškumą.

Tarptautiniai projektai – tai galimybė plėsti Lietuvoje ir svetur gyvenančių vaikų žinias, patirtis, mokytis svetur, kitaip pažinti pasaulį, suprasti supančią aplinką, tobulėti. Pranešėjai skatino konferencijos dalyvius rašyti tarptautinius projektus ir juose dalyvauti.

Konferencijos pabaigoje pasidžiaugėme, kad šiuolaikiškas mokytojas yra nuolat besimokantis, greitai prisitaikantis besikeičiančioje aplinkoje, gebantis transformuotis į „burtininką֧“ ir padedantis vaikui įgyti mokymo(si) kompetencijų.

Vilniaus Prano Mašioto pradinės mokyklos kolektyvas palinkėjo mokytojams užsiauginti sparnus, kad galėtų kilti ir skristi kartu su savo mokiniais. O nuotaikingi aktoriai renginį užbaigė V. Kernagio daina „Mūsų dienos kaip šventė, kaip žydėjimas vyšnios“.

Konferencijos organizatoriai: A. Daškevič, D. Giriūnienė, L. Kasperavičienė, I. Linartienė, J. Mickevičienė, J. Petkevičienė, G. Umbrasaitė

Parašykite komentarą

Brukalų kiekiui sumažinti šis tinklalapis naudoja Akismet. Sužinokite, kaip apdorojami Jūsų komentarų duomenys.